معرفی کسب درآمد از پاپ آپ
پرسیدن سوال درباره اینکه ، پاپ آپ (POPUP) چیست؟ از کسانی که سالها در زمینه کسب درآمد از اینترنت فعال هستند شاید تا حدودی خنده دار باشد ولی خوب هنوز افرادی هستند که با پاپ آپ موافق و یا مخالف می باشند فارغ از همه چیز ، در اینجا قصد تعریف و تمجید و یا انکار صددرصدی پاپ آپ را ندارم بله قصد دارم تا با تعریفی کوتاه و گذرا به بیان موردی و فهرست گونه مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ بپردازم و اینکه با بررسی موارد اقدام به کسب درآمد از این شیوه بکنید.
تعریف پاپ اپ
شاید تاکنون به وب سایتی مراجعه کرده باشید و پس از کلیک در وب سایت مورد نظر پنجره ای در پشت و یا روی مرورگر شما باز شود که در آن وب سایت و یا تبلیغ محصولی نمایش داده شود به این صفحات اصطلاحاً پاپ آندر (PopUnder) یا پاپ آپ (POPUP) میگویند.
1- افزایش بازید وب سایت.مدیران سایتها می توانند با استفاده از این شیوه ترافیک سایت خود را افزایش دهند.
2- افزایش رتبه الکسا وب سایت. وقتی بازدید و یا کلیک خوری و باز شدن سایت زیاد شود در رتبه بندی در سایت آلکسا هم تاثیر گذار بوده و موجب ارتقا آن می شود.
3- پاپ آپ یک روش تبلیغاتی ارزان است. نسبت به سایر تبلیغات ها ، ارزان ترین ان محسوب می شود وقتی نرخ آن بین پنج تا بیست تومان در نوسان باشد نسبت به سایر شیوه های تبلیغات نشان دهنده تعرفه پایین آن است.
1- پاپ آپ آزار دهنده می باشد. باز شدن ناخواسته و خارج از اراده پاپ اپ بیشتر روی اعصاب و روان رفته و در صورتی که بیش از یک پاپ آپ در یک سایت باز شود جنبه آزار دهنده بودنش ، بیشتر می شود.
2- پاپ آپ موجب کاهش رتبه وب سایت شما در گوگل می شود. گوگل سایت های دارای تبلیغات پاپ آپ را به دلیل آزار کاربران ، تنبیه کرده و رتبه و میزان ارجاع به ان را کم می کند.
3- پس از لغو پاپ آپ رتبه ی الکسا وب سایت به شدت پایین میاد. وقتی تبلیغات پاپ آپ به پایان برسد مجددا رتبه سایت سفارش دهنده به حالت قبلی باز می گردد و در واقع تاثیرش کوتاه مدت می باشد.
تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی در مقایسه با تبلیغاتی کلیکی گوگل ضعف های بسیاری دارند که به صورت خلاصه، چند مورد آز آنها به صورت زیر است. البته ذکر این نکته را قبل از بیان هر چیز لازم می دانم که تاکید و یا بیان اهمیت تبلیغات در گوگل به معنی زیر سوال بردن اهمیت تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی نیست بلکه تاکید بر این است که سایتهای کلیکی ایرانی باید خود را به روز تر و کیفی تر کنند تا بازدهی آنها هم افزایش یابد.
تبلیغ کلیکی به تبلیغی گفته می شود که به ازای کلیک مشتریان بر روی تبلیغات تان هزینه می پردازید. تبلیغات شما می تواند نوشته و یا عکسی باشد که در یکی از صفحات اینترنت قرار گرفته و با متن و یا طراحی جذابی که دارد مشتریان را ترغیب به کلیک می کند. پس از کلیک مشتریان بر روی تبلیغ، شما باید در سایت خود با سیاست ها و طراحی هایی که در سایت انجام داده اید، کلیک ها را تبدیل به مشتری و خرید کنید.
در ایران سایت های زیادی تبلیغات کلیکی ارایه میدهند. و اگرچه انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی را ارائه می دهند ولی اساس کار همه آنها به یک صورت است.
سایت های کلیکی با چندین سایت معروف و غیر معروف به عنوان ناشر و یا تبلیغ گیرندگان قرارداد می بندند. سپس از مشتریان که به عنوان تبلیغ دهندگان از آنها نام برده می شود، سفارش کلیک دریافت می شود. آگهی تبلیغ دهندگان به صورت بنری بسته به زمینه کاری و موقعیت مکانی آنها در برخی از سایت های ناشرین قرار داده می شود. کاربران اینترنت در سایت های ناشرین، تبلیغات تبلیغ دهندگان را مشاهده می کنند و در صورت ترغیب شدن روی آنها کلیک میکنند و به سایت تبلیغ دهندگان منتقل می شوند. با کلیک کردن کاربران بر روی تبلیغات هزینه ای از شارژ تبلیغ دهنده کسر می شود و این هزینه بین ناشر و سایت واسط تبلیغات کلیکی تقسیم می شود.
تبلیغات کلیکی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی تلویزیونی، تبلیغات محیطی، تبلیغات روزنامه و چاپی، پیامک های انبوه تبلیغاتی، پیام های انبوه تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری ثابت در سایت ها و ... مزایای زیادی دارد. چند مورد از آنها به صورت زیر است.
تبصره: متاسفانه برخی از سایت های کلیکی ایرانی مورد سوم را رعایت نمی کنند و به ازای نمایش تبلیغ و نه کلیک از تبلیغ دهندگان هزینه می گیرند که بنابراین مزیت سوم برای آنها دیگر بی معنا می شود.
نگاهی به سیستم همکاری در فروش
با افزایش نفوذ اینترنت و ورود فضای مجازی به زندگی ایرانیان، کم کم کسب و کارهای سنتی به چند حالت با ان برخورد کردند بگروه اول ، مقاومت کردند و حاضر به قبول اینترنت به عنوان بستری برای ادامه کار نشدند و اصولا کار در ان را بیهوده می دانستند و اینها به مرور کسب و کارشان تعطیل و یا خسارت زیادی دید.
گروه دوم کجدار و مریض با کسب و کار اینترنتی برخورد کردند و در حالت شک و تردید بودند و نتوانستند انچنان که باید از این بستر مناسب استفاده کنند. گروه سوم با آغوش باز از این فرصت استفاده کردند و موفق شدند تا کسب و کارهای سنتی خود را در لباس جدید و آنلاین ارائه دهند .
بسیاری از مشاغل اینترنتی جدید مثل پاپ آپ ، تبلیغات کلیکی که نمونه خارجی نداشتند و برخی هم مثل همکاری در فروش نمونه سنتی آن در بازار فعال بودکه بیشتر مردم به نام ویزیتور آن را می شناسند
همکاری در فروش جزو اولین ترین و در عین حال ساده ترین و بی دردسرترین شیوه کسب درآمد بالا از اینترنت می باشد در اینجا سعی دارم تا همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را توضیح دهم.
تعریف افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش
سیستم همکاری در فروش یک سیستم واسطه ای برای مشارکت در فروش محصول یا خدمت است که به آن افیلیت مارکتینگ ( Affiliate Marketing) نیز گفته می شود و فرد واسط در سود فروش سهیم خواهد شد. با این شیوه فرد می تواند به کسب درآمد از اینترنت و شبکه های اجتماعی خود در فضای مجازی و فضای دوستان بپردازد. این شبکه ها شامل اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک، آپارات، نماشا، تماشا، یوتیوب و … می باشد.
به بیان ساده افراد واسطه می توانند با دریافت پورسانت از همکاری در فروش به درآمد خوبی برسند و یک شغل اینترنتی را تجربه کنند.
بسیاری از افراد اوقات خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی به قصد سرگرمی و لذت سپری می کنند در صورتی که می توانند با صرف همان وقت و زمان، با معرفی محصولات فروشگاه اینترنتی مینی تک به دیگران کسب درآمد کنند.
سیستم های همکاری در فروش سابقه زیادی دارند و از دیرباز در کشورهای خارجی افراد زیادی را مشغول کسب و کار اینترنتی کرده اند و یک مدل کسب و کار اینترنتی پذیرفته شده است که درآمدهای میلیونی را نصیب کاربران خود نموده است.
افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش فقط مختص افراد دارای وبسایت نیست بلکه فرد بازاریاب می تواند با تبلیغ محصول موردنظر در شبکه های اجتماعی خود و در سایر وبسایتهایی که قابلیت ایجاد انجمن ها و کانال های ویدیویی دارند و همچنین تبلیغ پیامکی در میان دوستان خود کند و بعد از اینکه محصول توسط مشتری خریداری شد، سود بازاریاب به حساب بانکی او واریز گردد.
۱- محصول یا صاحب محصول
۲- سیستم همکاری در فروش (رابط بین صاحب کسب و کار و همکار در فروش)
۳- همکار در فروش یا بازاریاب پورسانتی
۵- شبکه های اجتماعی یا رابط بین بازاریاب و خریدار
۴- خریدار یا مشتری
راههای افزایش درآمد از همکاری در فروش
- از همه رسانهها و ابزارهای دیجیتال بهره بگیرید:
در بازاریابی پورسانتی محصولات یا خدمات را به طور گسترده در فضای اینترنت و در تمام شبکه های اجتماعی که عضو هستید، منتشر کنید. یکی از بهترین مکان ها برای این کار انجمن ها، تالارهای گفتگو، وبلاگ ها و کانالهای ویدیویی مرتبط با محصولات هستند.
یادمان باشد که مخاطب بیشتر منجر به فروش بیشتر خواهد شد. همچنین می توانید از طریق ایمیل یا پیام های گروهی تلگرام و پیامک انبوه مخابراتی، لینک اختصاصی خود را برای مخاطبان خود ارسال کنید.
با اینکه این شیوه بازاریابی متکی به فضای اینترنت است ولی هرگز شیوه های سنتی را فراموش نکنید و با معرفی محصولات به دوستان و آشنایان خود به صورت حضوری، فروشتان را افزایش دهید.
در ملاقات های حضوری با اتخاذ یک شیوه معرفی موثر محصول و با بهره گیری از اصول و فنون مذاکره به معرفی محصولات بپردازید و سپس با ارسال لینک خاص خودتان به تلگرام یا اینستاگرام و یا واتساپ و یا بصورت پیامکی به آنها فقط با یک کلیک کسب درآمد اینترنتی نمایید.
هرچه محصولات گرانتر باشند، میزان پورسانت یا درصد همکاری در فروش هم بیشتر خواهد شد و افزایش درآمد شما باعث انگیزه مضاعف شما برای تلاش بیشتر خواهد شد.
ایجاد و افزایش انگیزه در هر کاری موتور محرکه ی آن فعالیت است. بنابراین فروشندهای که برای فعالیت بیشتر و کسب درآمد بیشتر انگیزه داشته باشد به مراتب موفق تر از دیگران خواهد بود.
بسیاری از افراد به دنبال جواب این سوال هستند که کسب درآمد اینترنتی و یک سیستم کامپیوتری معمولی چطور امکان پذیر خواهد شد؟ پاسخ ساده است: مشارکت در فروش از طریق سیستم همکاری در فروش. و صدالبته با صبر و پشتکار و فعالیت های بازاریابی مداوم، تعداد مشتریان شما به سمت خرید گسترش بیشتری خواهد یافت.
برای کسب درآمد اینترنتی در هر زمان و مکان و با هر سطح توانایی علمی و بدنی و با هر جنسیتی می توانید با عضویت رایگان در بخش همکاری در فروش سایت های مربوطه بدون اینکه هزینه ای پرداخت کرده باشید، کسب و کار پردرآمد و راحت را تجربه کنید و از زمانهایی که در شبانه روز در فضای مجازی سپری می کنید نهایت استفاده را ببرید