کسب درآمد اینترنتی ، استخدام

کسب و کار اینترنتی ، کار و استخدام ، کسب درآمد خانگی

کسب درآمد اینترنتی ، استخدام

کسب و کار اینترنتی ، کار و استخدام ، کسب درآمد خانگی

رمز موفقیت در نوآوری و کسب و کار

رمز موفقیت در نوآوری و کسب و کار

انگیزه و اشتیاق درونی چگونه رمز موفقیت در نوآوری  و کسب و کار است ؟ اهمیت کشش درونی کارکنان به نوآوری در چیست ؟ چرا مهم ترین عامل نوآوری را در تمایل و کشش درونی کارکنان به نوآوری می دانند ؟ انگیزه و عشق برای نوآوری و بهبود از کجا ریشه می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را در کارکنان ایجاد کرد؟ شرکت ها برای ایجاد انگیزه به نوآوری در کارکنان چه اقداماتی باید انجام دهند ؟

انگیزه و اشتیاق درونی ؛ رمز موفقیت در نوآوری و کسب و کار

در نگاه برخی از مدیران ایرانی، می‌تواند نوآوری را به‌صورت دستوری در سازمان پیاده‌سازی کرد. در این نوع نگاه، اگر مدیران ارشد شرکت بر آن شدند که نوآوری را در شرکت خود ساری و جاری کنند و منابع لازم را هم به آن اختصاص دادند، گام‌های اصلی به سوی ساخت بنگاهی نوآور برداشته شده است. به پندار آنها، وقتی دستور مدیر ارشد صادر و منابع لازم هم تخصیص داده شد، کارکنان شرکت‌ به سرعت سر خط آمده و نوآوری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

اما تجربه ثابت کرده که در عمل چنین نمی‌شود. کارکنان شرکت بر انجام کارهای قبلی و حفظ فرآیندهای پیشین اصرار می‌کنند و از هر فرصتی برای حفظ وضع پیشین یا بازگشت به آن استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، با وجود تصمیم مدیریتی، فعالیت‌های نوآورانه قوت نمی‌گیرند تا جایی که گاهی مدیریت هم قید نوآوری را می‌زند و همه چیز به همان روال‌های پیشین بازمی‌گردد.

مدیرانی که نوآوری را امری شغلی و سازمانی می‌دانند که می‌توان آن را به‌صورت دستوری در سازمان اجرا کرد، مفهومی مهم به نام کشش درونی همکاران شرکت به آفرینندگی را نادیده می‌گیرند.

برای درک اهمیت کشش درونی کارکنان به نوآوری، شرکتی را تصور کنید که کارکنان آن به قول حضرت مولانا، «عشقی و دردی و خارخاری و تقاضایی» برای نوآوری داشته باشند. کارکنانی که از درون برای آفرینش اشتیاق دارند و نمی‌توان آنها را در دام انجام کارهای تکراری به روش‌های سنتی و قدیمی نگه‌داشت. کسانی که از هر روزنه‌ای برای بهبود روش انجام کارها یا خروجی کارهای‌شان بهره می‌گیرند و از این بهبودها به شدت لذت می‌برند. البته شاید در نهایت منجر به موفقیت در کسب درآمد برای شرکت و یا خودشان باشد ولی از خطر  کردن لذت می برند.

کسانی که برای بهتر شدن، ریسک می‌کنند و از دایره امن شغلی خود خارج می‌شوند. نوآوری در چنین شرکتی تنها یک امر سازمانی نیست که درگرو دستور مدیر ارشد باشد، بلکه نوعی سبک زندگی و فرهنگ سازمانی است. حتما می‌پذیرید که نوآوری در چنین شرکتی می‌تواند به مراتب موفق‌تر و پایدارتر باشد. اما این «عشق و درد و خارخار و تقاضا» برای نوآوری و بهبود از کجا ریشه می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟

در فرهنگ ژاپنی، مفهومی به نام ایکی‌گای یا «دلیل وجودی» است. اینکه انسان‌ها برای چه زنده‌اند؟ صبح‌ها به شوق چه چیزی از خواب بیدار می‌شوند؟ به اعتقاد ژاپنی‌ها، پی بردن به این دلیل وجودی، در گرو طرح چهار پرسش و پاسخ‌های آنهاست:

(۱)انجام چه کاری را دوست دارم؟ (شوق)؛ (۲) در چه کاری تبحر دارم؟ (تخصص)؛ دنیا به چه چیزی از من نیاز دارد؟ (رسالت) و از انجام چه کاری می‌توانم درآمد کسب کنم؟ (حرفه)

در فرهنگ ژاپنی، نقطه‌ای که حس خوشبختی را به ویژه در محیط کار به همراه دارد، محل تلاقی مثبت چهار مورد بالاست و معمولا انسان‌های نوآور در این فضای طلایی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر سبک زندگی نوآورانه تا حد زیادی می‌تواند احساس خوشبختی را برای آنها در پی داشته باشد. احساسی که تنها با پول یا عنوان شغلی جذاب به دست نمی‌آید.

نمونه همین کار در چین مشاهده می شود . در آنجا  به دلیل تغییر  اصول تجاری کارآفرینان چین و انجام نوآوری های مختلف در کسب و کار همه جهان را با رشد فزاینده اقتصاد خود متعجب کرده اند.

نوآورانی که در کار خود تبحر دارند و از آن لذت می‌برند، اگر بتوانند مشکلی از مشتریان شرکت یا جامعه حل کنند و از این طریق برای خود و شرکت‌شان کسب ثروت کنند، دقیقا در فضای طلایی ایکی‌گای قرار می‌گیرند. تصور کنید که در چنین شرایطی افراد با چه عشق و علاقه‌ای به سوی محل کار می‌شتابند و هر روز برای یافتن و بهره‌گیری از فرصت‌های نوآوری تلاش می‌کنند.

به همین دلیل در شرکت‌های پیشتاز، نوآوری مفهومی بسیار فراتر از یک وظیفه دستوری است. در برخی از شرکت‌های ایرانی، مدیران از اهمیت نوآوری سخن می‌رانند و منابع مناسبی را به این امر اختصاص می‌دهند، اما همکاران انگیزه و تمایلی به انجام فعالیت‌های خلاق و نوآورانه ندارند. در نگاه بیشتر کارکنان این شرکت‌ها، تلاش برای بهبود و نوآوری، امری نیست که به خودی خود با ارزش تلقی شود.

بنابراین در طراحی مسیر حرکت این شرکت‌ها به سوی نوآوری، باید برای ایجاد کشش درونی در کارکنان و مدیران به نوآوری و آفرینندگی تدابیری اندیشید. اگر بخواهیم از همان مفهوم ژاپنی ایکی‌گای در این زمینه کمک بگیریم، می‌توان چهار دسته از اقدامات را برای ایجاد این کشش درونی توصیه کرد.

نخستین دسته آنهایی است که هدف‌شان تغییر تدریجی نگاه کارکنان به جهان پیرامونی و نقش آنها در آن است. برای نمونه می‌توان تصویری فراتر از محیط کاری شرکت و حتی صنعت مربوطه به کارکنان داد. به آنها کمک کرد تا به نقش ارزشمند و تاثیرگذار انسان‌های خلاق و مدیران نوآور در پیشرفت و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها پی‌ببرند.

دومین دسته از اقدامات، آنهایی است که هدف‌شان توانمندسازی کارکنان در حوزه خلاقیت و نوآوری است. برای نمونه، تقویت مهارت‌های حل خلاقانه مساله در سطوح مختلف سازمان از جمله اقداماتی است که به‌صورت مداوم در دستور کار شرکت‌های پیشرو قرار دارد. سومین دسته از اقدامات، با هدف نمایاندن تاثیر مثبت فعالیت‌های نوآورانه شرکت در رفع نیاز مشتریان یا بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها انجام می‌شوند. تلاش می‌شود تا تک‌تک کارکنان و مدیران به نقش مهم خود در بهبود خروجی شرکت و تاثیرات آن در جامعه پی‌ببرند.

چهارمین دسته از اقدامات، درآمد کارکنان و مدیران را به دستاوردهای مالی شرکت از محل فعالیت‌های نوآورانه پیوند می‌زند. کارکنان باید بدانند که اگر در نتیجه تلاش نوآورانه آنها بهبودی در عملکرد و سودآوری شرکت حاصل شد، حتما آنها سهمی منصفانه و متناسب با نقش خود در این دستاوردها خواهند داشت.

از آنجا که تاثیر اقدامات بالا در تغییر نوع نگاه و سبک زندگی کارکنان ناگهانی نخواهد بود و در مرور زمان نمایان خواهد شد، مداومت در انجام آنها پیش‌شرط موفقیت به شمار می‌رود. اما نکته مهم این است که سبک زندگی نوآورانه، قابل کپی‌برداری نیست. «عشق و خارخار و تقاضای» کارکنان برای آفرینندگی و نوآوری می‌تواند به مهم‌ترین مزیت رقابتی شرکت‌ها در برابر رقبا تبدیل شود.

انگیزه کار کردن

انگیزه  کار کردن

۱- پول : در ابتدا، اصلی‌ترین عامل انگیزشی ارزشمند که موجب تلاش بسیار افراد می‌شود، کسب درآمد است. درآمدزایی، محرک لازم و خاص برای کار کردن و همچنین انگیزه ادامه همکاری در افراد است. پول، ابزاری است که تمام انسان‌ها برای بقا به آن نیاز دارند و کسب درآمد موجب احساس غرور و بزرگی، موفقیت و دستاوردها می‌شود. از طرفی پول با اینکه با احساس ارزشمندی همراه است اما موجب شادی افراد نمی‌شود.

با توجه به زندگی اکثر افراد مشهور در جامعه که با وجود داشتن تمام امکانات، شاد و راضی نیستند به وضوح مشخص است که پول تنها انگیزه‌ای نیست که موجب کار بسیار و احساس رضایت و خوشحالی افراد می‌شود.

۲- هدف : برای داشتن زندگی پر بار و عالی لازم است اهدافی را دنبال کرد. افرادی که در زندگی هدف خاصی ندارند نسبت به دیگران، بیشتر دچار افسردگی و احساسات منفی می‌شوند. زمانی که هدفمند هستید مسیر مشخص‌تری دارید و درباره زندگی و تصمیمات پیش‌روی، بیشتر احساس اطمینان خاطر می‌کنید. اشخاصی که در زندگی با هدف پیش می‌روند در مقایسه با افراد ثروتمند از احساس امنیت عمیق‌تری برخوردار هستند؛

زیرا ثروت، ماندگار و دائمی نیست. هنگامی که در موقعیت‌ها یا شرایط ناپایدار قرار می‌گیرید که موجب عدم اطمینان شما می‌شود، داشتن هدف به پیشرفت و دستیابی به اهداف والاتر کمک بسیاری می‌کند.

۳- ایجاد تغییرات: هیچ موضوعی مهم‌تر از دانستن این مطلب نیست، کارهایی که انجام می‌دهید باعث ایجاد تفاوت‌های قابل‌توجهی در محیط پیرامون شما می‌شود. کار کردن با اینکه موجب کسب درآمد است، اما با استرس بسیار زیاد و نامطلوبی همراه است. افراد شاغل بیشتر اوقات خود را در محل کار می‌گذرانند؛ بنابراین بهتر است با استفاده از راهکارهایی، معنای جدیدتری به حرفه خود ببخشند. شاید برای برخی  ایجاد تغییرات به عنوان یکی از  اصول موفقیت در کسب و کار مطرح باشد .

مهم‌ترین دستاورد در این زمینه، انتخاب روش‌هایی برای ایجاد تغییرات و تاثیرات در زندگی شخصی و دیگران است. زمانی که متوجه تغییرات ناشی از انجام کارها، می‌شوید نسبت به شغل و هدف خود احساس خوشایندتری خواهید داشت و در صورتی که شخصیت الهام‌بخش هم داشته باشید دیگران نیز انگیزه بیشتری نسبت به تلاش و فعالیت‌های جدی‌تر پیدا می‌کنند.

۴- مسوولیت: با اینکه قبول مسوولیت با استرس همراه است اما از طرفی بیکاری، استرس بیشتری به افراد وارد می‌کند. زمانی که مسوولیت و وظیفه‌ای به عهده ندارید، حل مشکلات مالی تا حدودی غیر‌ممکن به‌نظر می‌رسد اما در صورت داشتن شغل ثابت تا حدودی مطمئن هستید که از عهده حل مشکلات بر می‌آیید. مدیریت خود، موجب پیشرفت شخصی و خودکفایی می‌شود همچنین مسوولیت‌پذیری نیز منجر به احساس تعادل، موفقیت، انگیزه و اعتماد به نفس در افرادمی‌شود.

تمام افراد به محرک‌ها و انگیزه‌های مختلف در زندگی واکنش نشان می‌دهند. البته می‌توان برخی از انگیزه‌هایی را انتخاب کرد که به مفید‌تر بودن و لذت‌بخش‌تر شدن شرایط کار کمک می‌کنند. گروهی از افراد شاغل که از شروع هفته شاکی هستند معمولا در حرفه‌ای فعالیت دارند که با احساس امنیت و آزادی همراه است اما متاسفانه از انجام کار خود لذت نمی‌برند. عده‌ای هم با آغاز هفته، به شدت از هجوم یک هفته پر مشغله وحشت دارند و از تعطیلات پایان هفته هم لذت نمی‌برند و شرایط را برای خود و اطرافیان بدتر می‌کنند.

هیچ دلیلی وجود ندارد تا کاری را انجام دهید که موجب احساس ناخوشایندی در شما می‌شود. فرصت‌های فراوانی در زندگی وجود دارد، سعی کنید با تشخیص انگیزه‌های درست، فرصت‌های مناسبی را برای آینده رقم بزنید.

۵- چالش: زمانی که به‌طور مناسب درگیر چالش‌ها می‌شوید انگیزه زیادتری پیدا می‌کنید. مشاغل یکنواخت و خسته‌کننده هیچ‌گونه هیجان و چالشی ندارند در نتیجه به تلاش جدید یا ایجاد تغییراتی در الگوهای رفتاری فکر نمی‌کنید اما به هنگام درگیری با چالش‌های صحیح، طبیعی است برای دستیابی به فرصت‌ها، با تلاش مضاعف موانعی را که در سر راه قرار گرفته پشت سر می‌گذارید و در پایان هر روز از موفقیت‌ها، احساس رضایت خواهید کرد.

با اینکه کسب موفقیت و پیروزی با دشواری‌هایی همراه است و در طی مسیر چالش گاهی احساس شکست می‌کنید، اما با انگیزه و منعطف‌تر برای ساختن آینده‌ای روشن تلاش خواهید کرد. حتی گاهی  ایجاد انگیزه برای کسب درآمد بیشتر هم می تواند به عنوان محرک در مسیر پیشرفت و چالش کشیدن سایر موارد مدنظر باشد.

۶- جامعه: محیط کار، صرف‌نظر از فراهم کردن شرایطی برای فعالیت افراد، موقعیت را برای ارتباط با دیگران میسر می‌کند. موفقیت، هرگز یک کار انفرادی نیست. ارتباط به‌صورت انفرادی یا گروهی، شما را در روابط معناداری قرار می‌دهد همچنین می‌توانید به اهداف رضایت‌بخش متقابلی برسید که برای آنها تلاش کرده‌اید. ذات انسان براساس ارتباط و ارتباطات آفریده شده است.

ارتباط با دیگران، حضور در جامعه و پذیرفتن مسوولیت، حس تعلق‌خاطر و هدفی رضایت‌بخش به افراد می‌دهد در ضمن موجب افزایش ارتباطات، حل مشکلات و مهارت‌های مذاکره می‌شود.

۷- تایید: مورد تایید قرار گرفتن از مهم‌ترین عوامل انگیزشی به شمار می‌رود، همه اشخاص نیاز دارند پس از انجام وظایف، مورد تایید یا رد دیگران قرار بگیرند. محل کار، محیط مناسبی است برای ایجاد انگیزه عمیق در افراد. تایید به اشکال متفاوتی نظیر تعریف و تمجید، ترفیع، ترقی، پاداش یا حمایت و حتی تشویق دیده می‌شود. پیشرفت شخصی و ارائه ایده‌های بهتر، بدون مورد تایید قرار گرفتن امکان‌پذیر نیست. تایید، معنای جدیدی به فعالیت و پیشرفت می‌دهد در حقیقت به نوعی معیار موفقیت افراد به شمار می‌رود.

۸- وظیفه: تعهد به انجام کارها و کسب موفقیت انگیزه مهمی در زندگی به شمار می‌رود که برای پیشرفت هر شخصیت مقتدری لازم است. شغل این فرصت را به افراد می‌دهد که نقشی مفید و مطابق با هنجارهای جامعه داشته باشند. زمانی که در زندگی تحت‌تاثیر ارزش‌های تاثیرگذار قرار می‌گیرید، فرصت ارتقا و متمایز کردن شخصیت خود را خواهید داشت.

احساس مسوولیت این انگیزه را به افراد می‌دهد که نسبت به خود حس بهتری داشته باشند، در روابط، صداقت بیشتری به کار ببرند و در نتیجه از حسن‌شهرت بیشتری برخوردار شوند. رفتار و اعمال هر فرد معرف شخصیت او است.

گرفتن بک لینک دائمی

گرفتن بک لینک دائمی

در اهمیت و اعتبار بک لینک و لینک سازی ( چه داخلی و خارجی ) و تقویت سئوی سایت شکی وجود ندارد . کارشناسان سئو ، بعد از تولید محتوای تخصصی و ارزشمند ، بک لینکرا فاکتور مهم در رشد سایت ذکر می کنند.

همان طور که بک لینک خوب و ارزشمند است گرفتن بک لینک  دائمی و مناسب هم سخت است . راههایی اصولی و حساب شده ای برای لینک سازی خارجی دائمی  وجود دارد که در اینجا به  چند روش و شیوه آن اشاره می شود:

1. پست مهمان

اگر با سئو آشنایی داشته باشید می دانید پست مهمان چیست و چه ارزش بالایی دارد. پست مهمان به معنای تبادل لینک نیست. پست مهمان یعنی اینکه شما برای یک سایت دیگر که مرتبط با حوزه کاری شما است یا دارای اشتراکاتی نیز با هم می باشید، مقاله ای بنویسید و آن را مقاله را به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار دهید. بعد در انتها لینک سایت خود را به عنوان سایت مرجع قرار دهید. نوشتن یک پست مقاله ای وظیفه ای است که برای اکثر مدیران سایت ها هزینه بر است و اگر شما گهگاهی این کار را به صورت رایگان برای آن ها انجام دهید، می توانیم بگوییم یک بک لینک دائمی و با اعتبار را کسب کرده اید.

2. قرار دادن لینک سایت

  گاهی می توان با برخی کارهای ساده و پیش پا افتاده هزار بک لینک رایگان گرفت .قرار دادن لینک سایت روش های مختلفی دارد اما وجه اشتراک همه آن ها، لینک برروی کلمه کلیدی صفحه ورود است. شما می توانید لینک سایت خود را در شبکه های اجتماعی، فروم ها و غیره قرار بدهید، اما مهمترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که حتما عبارتی که لینک کردید تا کاربر برای خواندن ادامه مطلب وارد سایت شما شود، حتما همان کلیدی باشد که صفحه فرودتان است در غیر اینصورت فایده ای ندارد البته نه اینکه نداشته باشد ولی آن اثری که به دنبالش بودید، کمتر می توانید مشاهده کنید. یکی از بهترین تکنیک های بک لینک دائمی است.

3. اینفوگرافیک ها

امروزه دیگر کمتر کسی از متن برای بیان کردن مطالب خود استفاده می کنند، بیشتر به جای آن از عکس استفاده می کنند. با آمدن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که ماهیت عکس دارند، اینفوگرافیک ها بیشتر از همه مورد توجه قرار می گیرند. با اینفوگرافیک می توان مطالب خیلی طولانی را در قالب عکس و به صورت خلاصه بیان کرد. اگر اینفوگرافیک شما به صورت حرفه ای طراحی شود، میزان اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی بالا است، مخصوصا اینکه یک موضوع عمومی مانند روش های محافظت در برابر سرماخوردگی را بیان کنیم. البته شاید اینفوگرافیک به اشتراک گذاری شده لینک نشود ولی کافی است که لینک سایت خود را برروی آن بنویسید. به حال یک نوع بک لینک دائمی برای سایت شما می شود.

4. محتوای مناسب

محتوا پادشاه است. شعاری است که امروزه دیگر کمتر کسی ارزش آن را نمی داند. نوشتن محتوای باکیفیت هرچند کوتاه، خیلی بهتر از مطلب بلندی است که از نظر محتوا هیچگونه ارزشی ندارد. کاربران امروزه به دنبال مطالبی هستند که نیازهای آن را رفع نماید و خیلی حوصله خواندن مطالب بلند را ندارند ولی اگر مطلبی را مفید ببینند، آن را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند و این باعث دریافت بک لینک دائمی به سایت شما می شود.

به طور کلی اگر دنبال بک لینک قوی هستید تولید محتوا بهترین راهکار می باشد می توانید با تولید محتوا و اشتراک گذاری آن در شبک های اجتماعی و سایر سایت بک لینک های ارزشمند گرفته ضمن اینکه کلیک خوری سایتتان هم افزایش می یابد.

5. انجام مصاحبه

انجام مصاحبه هم یکی از عوامل دریافت بک لینک دائمی است ولی بستگی به ماهیت سایت شما دارد. در همه سایت ها این مساله امکان پذیر نیست ولی جالب است بدانید که میزان اشتراک گذاری مصاحبه های انجام شده با افراد معروف یا شخصی که بتواند محتوای شما را پوشش دهد، به مراتب بالاتر یک مطلب است.

6. لینک های داخلی

   لینک های داخلی شاید در نگاه اول به عنوان بک لینک دائمی نگاه نشوند اما جالب است بدانید، ایجاد لینک بین صفحات داخلی سایت از طریق کلمات کلیدی همان صفحه می تواند همانند یک بک لینک دائمی رفتار کند و رتبه سایت شما البته نا با سرعت زیاد، ولی افزایش دهد. یک مزیت دیگر لینک های داخلی این است که کاربر را به صفحات مرتبط هدایت می کند که این می تواند باعث ماندن بیشتر آن ها در سایت شود.

راههای گرفتن بک لینک معتبر

راههای گرفتن بک لینک معتبر

بعد از تولید محتوا  برای سایت و وبلاگ ، بک لینک جهت سئو و افزایش رتبه و بازدید سایت موثر است بک لینک ها یا لینک های خارجی به عنوان منبع اعتبار و سنجش سایت محسوب می شوند و گوگل به بک لینک اهمیت و اعتبار بالایی می دهد.

البته اگر چه بک لینک مهم و ارشمند است ولی هر لینکی دارای اعتبار نیست و مدیران سایت باید به دنبال بک لینک های با ارز ش و اعتبار بالا بروند مهم ترین راههای کسب بک لینک با ارزش عبارتند از:

۱. درخواست بک لینک

اول کاری که باید بکنید درخواست از مردم است. شاید بعضی ها بگویند که:«خوب این که بک لینک طبیعی نیست چون باید از مردم در خواست کنیم». اما درصورتی که یک نفر بخواهد به شما لینک معتبر بدهد و دربرابر چیز عجیبی از شما و سایت شما نخواهد می توانید این نوع بک لینک گیری را یک لینک گیری موفق و با ارزش برای سایت خود تلقی کنید. برای مثال در بین دوست و اشنایان خود کسی صاحب وبلاگ و سایتی را می شناسید می توانید این گونه از او در خواست کنید که:«ایا می توانید از سایت و وبلاگ خود سایت من را به عنوان همکار معرفی کنید و یک لینک به سایت ما بدهید؟». حال اگر قبول کرد که به صورت مخفی لینکی را از سایت خودش به سایت شما بدهد، آن  بک لینک، لینک زیاد جالب و با ارزشی نخواهد بود. ولی اگر آن ها بدون هیچ مشکلی، به صورت واضح و قانونی نام سایت شما را ذکر کردند و به آن لینک دادن می توانید آن بک لینک را لینکی با ارزش و طبیعی بنامید، و گوگل از سایت شما بابت داشتن چنین لینکی قدردانی می کند.

۲. دایرکتوری‌های بک لینک

وقتی صحبت از لینک و بک لینک می شود ممکن است بعضی بگویند: «دایرکتوری بک لینک طبیعی نیست و لینک های آن ساختگی است». ما راجب به هر سایت دایرکتوری حرف نمیزنیم، منظور ما بیشتر سایت هایی است که برای ورود موانعی را بر روی سایت ها قرار می دهند و اجازه ی ورود هر سایتی را نمی دهند، خیلی از سایت های دایرکتوری به عنوان اسپم شناخته می شوند. دایرکتوری باید جایی باشد که کسب و کار های واقعی در ان لیست شده باشند و مردم واقعا از ان استفاده کنند.

دایرکتوری هایی وجود دارد که شما برای دست یابی به سایت مناسب باید کمی در آن جستجو کنید. برای مثال، شما یک عکاس مراسم هستید. شما می خواهید در لیست یک دایرکتوری محلی که به مردم پیشنهاد هایی را در باره‌ی خواننده، سالن و عکاس برای رزرو مراسم عروسی دارد. بک لینک گیری از این دایرکتوری بسیار مناسب خواهد بود و می تواند ترافیکی را به سوی سایت شما بفرستد، لینک گیری این نوع سایت ها شاخصی خوبی برای سایت شما می باشد. پیدا کردن این نوع دایرکتوری ها که شماره و ادرس رقیب های شما نیز در ان وجود دارند بسیار مناسب خواهند بود. شما می توانید پیدا کردن این چنین سایت هایی به دنبال شماره یا کسب و کار رقیب های در وب بگردید و ببینید که کجا شماره و سایت خود را ثبت کرده اند.

۳. روابط در صنعت

بیشتر کسب و کار ها روابطی با تامین کنندگان، فروشندگان، مشتریان و همکارانشان دارند. این جایی هایی هستند که کسب کار شما در آنباید لیست شود. اگر شما در همچین جا هایی لیست شوید، برای کسب و کار شما بسیار مناسب خواهد بود. برای پیدا کردن این نوع لیست ها باید بفهمید که رقبای شما در کجا لیست شده اند، به پروفایل لینک آنها نگاهی بیاندازید و جاهایی را پیدا کنید که بفهمید جای شما در ان خالی است.

۴. منشن نام یا برند ثبت شده

ممکن است در بعضی جا ها یک نفر کسب و کار، سایت یا شاید اسم شما را ذکر کرده است ولی بک لینکی به شما نداده است پس بهتر است این افراد را پیدا کنید و و از آن ها بابت این کار تشکر کنید و بعدا تقاضا کنید که لینک سایت شما را نیز ذکر کنند. معمولا از این راه به سادگی می توانید لینکی را برای سایت خود بگیرید. ابزار هایی وجود دارد که بفهمید سایت شما در جایی ذکر شده است یا نه. بعضی از ابزار ها به محص ذکر شدن سایت شما برای شما اعلانیه می فرستند.

هرچند این ابزار ها همیشه دقیق نیستند و ممکن است متوجه منشن سایت شما نشوند. پس بهتر است همیشه به این ابزار ها اعتنا نکنید و خودتان هر ماه وقتی را برای جستجوی منشن های سایت خود در اینترنت بزارید و سعی کنید از این راه بک لینک بگیرید. یکی از بهترین جا هایی که می توانید به دنبال منشن های سایت خود باشید شبکه های اجتماعی است و به راحتی می توانید از فردی که اسم سایت شما را ذکر کرده، درخواست کنید اگر سایتی دارد به شما بک لینک بدهد.

۵. احیای بک لینک های شکسته

راهی که شما می توانید لینک های شکسته ی وب سایت خود پیدا کنید، این است که به Google Search Console بروید و به ارورهای کراولر ها نگاه کنید. ممکن است فردی به سایت شما لینک داده باشد ولی در آن URL شما اشتبا نوشته شده باشد. برای رفع این مشکل ۲ راه وجود دارد. اولین راه این است که به آن سایت مراجعه کنید و از آن ها تقاضا کنید که لینک شکسته را اصلاح کنند. راه دوم ایجاد همان صفحه برای URL اشتباه است و در صفحه ای که ایجاد کرده اید یک ری‌دایرکت به URL درست خود بفرستید. در صورتی که شما دومین روش یعنی ریدایرکت را انتخاب کنید، مقداری از ارزش آن بک لینک کاسته می شود ولی خوب از این بهتر است که شما لینکی به صفحه ی اشتباه داشته باشید چون این لینک در سایت شما ارور ۴۰۴ ایجاد می کند و هیچ رنکی به شما نمی دهد.

۶. عالی باش

روزنامه نگاران همیشه به دنبال چیزهایی هستند که در مورد آنها بنویسند. اگر بتوانید کاری کنید که کسب و کار شما در اخبار و سایت های خبری ذکر شود بسیار عالی می شود. بهترین راه ایجاد یک رویداد و یا برگزاری یک خیریه است، روزنامه نگار ها عاشق پوشش دادن همچنین محتوایی هستند.

برای پیدا کردن این چنین فرصت ها بی توانید در گوگل جستجوی برای محله یا کسب و کار خود انجام دهید. برای مثال شما یک ارایشگر مو هستید. در گوگل یک جستجو در باره ی ارایشگر ها انجام دهید و به اخبار مراجعه کنید. انواع مختلفی از اخبار را مشاهده می کنید که روزنامه نگار ها در باره ان خبر نوشته اند. مثلا یک ارایشگر محلی به صورت رایگان مو های سربازان را اصلاح می کند. این جستجو ها ایده های مشابه به شما می دهد. بعدا می توانید برای رویداد خود این خبرنگار ها را لیست کنید و با ان ها ارتباط برقرار کنید و به ان ها بگوید:‌ «ما هم در حال برگزاری یک رویداد هستیم، و ایا می توانید خبری را در مورد نحوه ی برگزاری رویداد ما بنویسید؟». مطمئن باشید که سایت شما از این راه بک لینک های را دریافت می کند.

۷. مطبوعات بیشتر

اگر شما در مطبوعات ذکر شدید کاری کنید جلب توجه شما بیشتر شود. یکی از مشتریان ما محصولی داشت که در اینترنت بسیار ترند شد. کاری که کرد این بود هر کسی که در مورد او و یا محصولش حرف زده بود تماس برقرار کرد و خود را به عنوان یک منبع برای مصاحبه پیشنهاد داد. همچنین ما به مشتریانی که او را ذکر کرده بودند ولی لینک نگذاشته بودند نیز تماس گرفتیم و گفتیم:«ممکن است که لینک ما را ذکر کنید؟ ما خوشحال می شویم که یک مصاحبه با شما داشته باشیم و زوایای جدید را از داستان این محصول در اختیار شما قرار بدهیم.» پس اگر کاری که انجام می دهید تبدیل به ترند در اینترنت شده است و مطبوعات زیادی راجب به ان حرف می زنند معمولا به این معنا است که مردم و خبرگزاری ها به این محصول شما علاقه دارند. شما می توانید با تلاش مناسب این علاقه را به بک لینک تبدیل کنید.

۸. به خبرنگار کمک کنید

شما می توانید یک لیست از خبرنگاران و متخصصان حوزه فعالیت خود داشته باشید. روزنامه نگاران به دنبال منبع های خبر هستند. برای مثال، اگر شما دندان پزشک هستید، ممکن است یک خبرنگار را پیدا کنید که در حال نوشتن مقاله ای راجب به سفید کردن دندان است. خود خبرنگار ممکن است به دنبال منبعی برای مقاله اش باشد، چرا ان منبع شما نباشید؟ مطمئنا می توانید از طریق این خبرنگار بک لینکی را به سایت خود داشته باشید.

۹. کدام محتوای شما در حال حاضر بک لینک دریافت می کنند؟

بهترین راه برای این کار مراجعه به کنسول جستجوی گوگل است. به Links to your site سپس Most linked content و بر روی More کلیک کنید. این قسمت لیستی از URL های و تعداد دامنه هایی که به ان ها لینک شده اند را در اختیار شما قرار می دهند. اگر شما لیست را دریافت کنید می توانید جا هایی که از ان لینک دریافت کرده اید را بطور دقیق مشاهده کنید. اگر محتوایی از سایت شما در حال جذب لینک ها است می توانید این مطالب را به افراد دیگر پیشنهاد بدید که از این راه بتوانید لینک های بیشتر دریافت کنید. همچنین شما می توانید به افرادی که به سایت شما لینک داده اند تماس بگیرید و از این کار تشکر کنید و بگوید این مطلب به چه اندازه برای مخاطبان شما مفید بوده. ممکن است با این تشکر دوباره وارد سایت شما بشوند و صفحه های جذاب بیشتری را پیدا کنند که به ان ها بک لینک بدهند. همچنین با این کار ممکن است ایده های جدیدی را برای نوشتن محتوای های جالب تر پیدا کنید.

۱۰. محتوای ۱۰ برابر

قبل از پرداختن به موضوع باید بدانید که اگر بک لینک ارزشمند و کم ارزش را ملاک ارزیابی قرار دهیم محتوای 10 برابر یک بک لینک بسیار ارزشمند بوده و تاثیر آن فوف العاده بالاست .

محتوای ۱۰ برابر چیست؟ شما متوجه شده اید که سایت رقیب شما برای یک صفحه و محتوای به خصوص لینک و رنک بسیاری دریافت کرده است، ولی در سایت شما محتوای مشابه به آن وجود ندارد. حال شما می اید با استفاده از ابزار هایی که در اینترنت وجود دارد محتوای تولید می کنید که ۱۰ برابر از سایت رقیب شما بهتر باشد و تمامی نقاط ضعف و مشکلات آن را برطرف می کنید و سپس ان را انتشار می دهید. فقط در این شرایط شما می توانید جایگاه بهتری را نسبت به رقیب خود پیدا کنید. شما باید دلیل به گوگل بدهید که محتوای شما را با سایتی عوض کند که هم اکنون دارد به خوبی کار خودش را انجام می دهد و کاربران نیز از ان ها راضی اند. این گونه محتوای ۱۰ برابر راه بسیار خوبی برای بدست اوردن رنک و لینک برای سایت شما است.