کسب درآمد اینترنتی ، استخدام

کسب و کار اینترنتی ، کار و استخدام ، کسب درآمد خانگی

کسب درآمد اینترنتی ، استخدام

کسب و کار اینترنتی ، کار و استخدام ، کسب درآمد خانگی

شروع کسب و کار اینترنتی

شروع کسب و کار اینترنتی

فناوری در زندگی امروزه ی ما جای خود را باز کرده است. به نحوی که نمی توانیم زندگی بدون اینترنت و برق را متصور شویم. همه چیز در اینترنت موجود است از یادگیری چیزهای جدید، نحوه ی آرایش کردن تا خرید لوازم مورد نیاز، خرید و فروش املاک و غیره.

اگر یک برنامه ی کاری دارید و نسبت به شروع  و  راه اندازی کسب و کار اینترنتی  یا کسب و کار در فضای واقعی شک دارید، بگذارید که به شما بگوییم که به جز فضای کاری هیچ تفاوتی بین کسب و کار آنلاین و کسب و کار در دنیای واقعی وجود ندارد.

شما برای شروع و کسب و کار نیاز به تلاش، تحلیل بازار، بازاریابی و همچنین استفاده از نیروی انسانی دارید.

اگر به فکر شروع کسب و کار آنلاین هستید، چند نکته ی کوچک را باید در نظر داشته باشید:

1. آدرس مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید

بعد از اینکه طرح های مربوط به کسب و کار آنلاین و محصول به اتمام می رسد، تصمیمات لازم گرفته می شود، تجزیه و تحلیل های مورد نیاز برای بازار نیاز انجام می شود. بطور کلی اصول اولیه جمع بندی می شود و یک نفر برای نام سایت تصمیم گیری می کند.

برای اینکه نام مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید، باید ویژگی های فنی را نیز در نظر بگیرید. بنابراین توصیه می شود که از یک فرد متخصص کمک بگیرید و یک دامنه ی مناسب برای سایت خود خریداری کنید.

دامنه ی سایت شما، نام یا کلمه ای خواهد بود که به افراد کمک می کنند که محصول شما را پیدا کنند و با کسب و کار شما آشنا شوند.

2. ایجاد وب سایت یا فروشگاه اینترنتی

مهمترین قسمت شروع یک کسب و کار آنلاین، داشتن یک سایت خوب و کاربرپسند است! وب سایت می تواند شامل یک صفحه یا چند هزار صفحه باشد. در مرحله اول به نوع کسب و کار اینترنتی بستگی دارد، در مرحله دوم به نحوه پیاده سازی و طراحی وب سایت!

امروزه برای ایجاد وب سایت نیاز به طراحی 0 تا 100 سایت وجود ندارد! سایت سازهای (CMS) رایگانی وجود دارد که شما با خرید یک هاست و دامنه می توانید از آن ها برای راه اندازی و مدیریت محتوای وب سایت خودتان استفاده کنید. اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، در این حالت هم می توانید از فروشگاه سازهای رایگان با امکانات فوق العاده استفاده کنید.

5 سیستم مدیریت محتوای محبوب و رایگان

  • وردپرس (Wordpress)
  • جوملا (Joomla)
  • دیتالایف (Datalife Engine)
  • دروپال (Drupal)

5 فروشگاه ساز محبوب و رایگان

  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس (Wordpress) همراه با افزونه ووکامرس (Woocommerce)
  • فروشگاه ساز مجنتو (Magento)
  • فروشگاه ساز پرستاشاپ (PrestaShop)
  • سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla) همراه با فروشگاه ساز ویرچومارت (virtuemart)
  • فروشگاه ساز اپن کارت (Opencart)

پس از ایجاد وب سایت و فروشگاه اینترنتی، باید سایت را با اطلاعات مهمی تکمیل کنید. ارسال محتوا و تکمیل محتوای وب سایت نیاز به دانش و تجربه دارد که در این راستا می توانید از متخصصین حوزه تولید محتوا و بازاریابی محتوا استفاده کنید. همه به اهمیت تولید محتوا برای سایت  واقف هستند و بقای کسب و کار را به تولید محتوا و جذب بازدیدکننده می دانند.

صفحات وب سایت، نباید صفحه ی درهم برهم باشد که باعث شود که کاربران دیگر به سایت شما مراجعه نکنند! صفحات وب سایت باید مرتب باشند و محصولات دسته بندی شده باشند تا برای مشتریان قابل فهم باشد.

3. اعتماد سازی کنید

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نحوه ی ارتباط با شما، اطلاعات کسب و کار و همچنین اعتماد سازی کسب و کار برای مشتریان شماست. در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای آنلاین را احراز می نماید.

نماد اعتماد الکترونیکی جزء مراحل اول و تکمیل کننده فرایند ایجاد وب سایت است، زیرا بدون نماد اعتماد نمی توانید درگاه پرداخت آنلاین مستقیم بانکی در سایت خود داشته باشید و باید از درگاه های پرداخت واسط استفاده کنید.

مهمترین کار یک مدیر کسب و کار اینترنتی جلب اعتماد مشتری با استفاده از روش های جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی و به کار بردن این روش ها در کسب و کار اینترنتی است.

نکات مهم جلب اعتماد مشتری در سایت کسب و کار اینترنتی:

  • طراحی و راه اندازی سایت استاندار و در عین حال ساده
  • دادن هدیه به کاربر و بازدید کننده در اولین مرحله اعتماد سازی
  • معرفی خودتان و خدمات کسب و کارتان در اولین فرصت
  • معرفی دستاورد های موفق کسب و کار اینترنتی تان
  • افزودن امکانات اعتماد در سایت کسب و کار اینترنتی
  • داشتن درگاه پرداخت امن و مطمئن در سایت
  • پاسخگویی سریع به سوالات و نظرات کاربران سایت
  • ارسال کد تخفیف محصولات به مناسب های خاص
  • اعتماد بازگشت وجه به کاربران سایت

4. شناسایی رقبای کسب و کارتان

همانطور که در کسب و کار واقعی به عنوان مثال امکان دارد چندین سوپرمارکت در کنار هم وجود داشته باشد! در کسب و کار اینترنتی رقبای شما فراتر از تصور شماست! برای شروع و کسب و کار آنلاین باید رقبای کسب و کار خودتان را شنایی کنید و فعالیت شان را رصد و از تجربه آن ها استفاده کنید.

نقطه قوت رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید از آن ها در کسب و کار و سایت خودتان استفاده کنید. مهم نکته بررسی نقاط ضعف رقباست که باید بتوانید آن ها را شناسایی کنید و در کسب و کار خودتان سعی کنید آن نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید.

5. معرفی کسب و کار

این بخش، آخرین بخش کسب و کار شماست. اما کم اهمیت ترین آن نیست! این بخش به شما این اجازه را می دهد تا دنیا از وجود کسب و کار آنلاین و سایت شما آگاه شود.

برای اینکار می توانید با توجه به نوع کسب و کارتان در رسانه های مختلف برای کسب و کار خود تبلیغ کنید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و هر کجا که امکان پذیر باشد، ضامن کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود.

اجتماعی کردن کسب و کار باعث میشود که مردم از وجود خدمات یا محصولات شما آگاه شوند. همچنین اینکه می توانید پیشنهادات، تخفیف ها و فروش خود را از طریق تبلیغات به مشتریان خود اطلاع دهید. همیشه به دنبال  ایده های کسب و کار اینترنتی جدید باشید و تلاش کنید در ارائه خدمات جزو بهترین ها باشید .

کسانی که در کسب درآمد از اینترنت ایده های جذاب و منحصر به فرد دارند موفق تر از دیگران می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.